Calisthenic

Edzésmódszer az élethosszig tartó fittségért, egészségért és félelmetes erőért.

Aktuális edzésterv

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Címkék

242. edzés - Alvás és esőtánc edzés közben

2013.01.21. 22:17 Callistor

Ma jól ment az edzés, nem volt semmi különleges észrevételem. Átlagos formában éreztem magamat, nagyjából a teljesítményem is ezt tükrözte. Nézzük tehát, mi volt ma!

Általános bemelegítés:

csípőkörzés, csípő-törzskörzés, törzskörzés, csuklókörzés, könyökkörzés, vállkörzés előre-hátra, karkörzés előre-hátra, vízszintes és függőleges karhúzás, térdkörzés

Négyütemű fekvőtámasz:

Bemelegítés: páros lábú szökdelés, szökdelés oldalra terpeszben, szökdelés előre-hátra terpeszben

Négyütemű fekvőtámasz: 4 x 6 (tabata)

Ahogy a módosításról szóló bejegyzésemben már írtam, ma áttértem a tabata edzésmódszerre, ennél a gyakorlatnál. Így most egész könnyen ment, nem is volt annyira megerőltető. Kezdésként 4 körrel indítottam, egy-egy körbe 6 ismétlés kényelmesen belefért. Ezt fogom először hetente plusz egy körrel 8 körig felvinni, majd utána sűrítem a körökön belüli ismétléseket.

Fekvőtámasz (7. szint):

Fekvőtámasz előredőlve: 3 x 10 (bemelegítés)
Fekvőtámasz térdelve: 2 x 5 (bemelegítés)
Felemás fekvőtámasz: 1 x 12 (edzés)
Felemás fekvőtámasz: 1 x 13 (edzés)

A Fekvőtámasz is jól ment, ismét tudtam emelni az ismétlésszámot. Annak ellenére, hogy egy szemfüles olvasó észrevehette, hogy bemelegítésnél 3 sorozatot végeztem az egyik gyakorlatból. Nem, nem emeltem a sorozatok számán, egyszerűen csak mással is foglalkoztam közben, és kicsit elbambultam... :) De hát mindenkivel megesik néha, hogy elalszik edzés közben. :D A legutolsó ismétlés ugyan már elég nehezen ment, de azért még szabályosnak tekintettem. Következő alkalommal, ha jó formában leszek, megint próbálkozom az emeléssel.

Lábemelés (7. szint):

Térdfelhúzás: 2 x 10 (bemelegítés)
Hajlított lábemelés függeszkedésben: 2 x 7 (edzés)

Ez sem volt rossz, de azért kicsit nehezen ment. Azt hiszem, rájöttem a múltkori vállfájásom okára. Úgy tűnik, az a gond, hogy nem teljesen szabályosan végeztem a gyakorlatot, mivel nem csupán a csípőmet használtam az emeléshez, hanem a felsőtestemet is hátradöntöttem, a függőleges lógás helyett. Ez valóban nagyon megerőltette a vállamat, innen jött a fájdalom. Legközelebb megpróbálom teljesen egyenes felsőtesttel, tényleg csak lógva végezni a gyakorlatot. Persze lehet, hogy ettől majd visszaesik egy kicsit az ismétlésszám, de hát első a szabályosság, különben nincs is értelme.

Átkulcsolós zászló (8. szint):

Átkulcsolós zászló: 5 x 10 mp

A Zászló ma kicsit nehézkesen ment, főleg az egyik oldalra. Nem akartam visszavenni a sorozatok számát, így inkább kicsit többet pihentem közöttük. Mindenesetre hősiesen teljesítettem, annak ellenére, hogy a 3. sorozat után már nem sok erőt éreztem hozzá. Emellett természetesen ma is szitált valami eső, kezdem azt hinni, hogy a Lábemelés-Zászló kombó valami esőtáncnak felelhet meg. :) Mindenesetre az időtartamot egyelőre nem emelem, majd ha már könnyűnek érzem ezt a mennyiséget.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://callistor.blog.hu/api/trackback/id/tr875033077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonJak 2013.01.23. 02:51:41

Nekem is volt már hasonló miatt vállfájásom. Én megtuningoltam egy hőtapasszal a regenerációt! ;)

Callistor 2013.01.23. 22:42:50

@DonJak: Kedves DonJak! Először is köszönöm építő jellegű hozzászólásodat. :) Nekem is van Jégzselém meg Richtofitem is az ilyen esetekre, de szerencsére most nem volt ezekre szükségem, mivel csak a gyakorlatok alatt éreztem fájdalmat. Inkább csak irritációnak vagy megerőltetésnek mondanám, mert edzés után pár perccel már egyáltalán nem érzek fájdalmat. Ja, és a bemelegítés meg a nyújtás is csodákra képes. :) Ezek szerint te is foglalkozol a Fegyencedzéssel vagy valami hasonlóval?

DonJak 2013.01.25. 16:45:55

Egyelőre csak ismerkedem vele, szimpatikusnak tűnik nagyon. A krémek nekem eddig nem nagyon hatottak,azért mondtam a hőtapaszt :)

Callistor 2013.01.26. 00:00:37

@DonJak: A hőtapaszt még nem próbáltam, bár szerencsére nem is nagyon van rá szükségem. :) Leginkább ju-jutsun fordul elő, egy-egy rándulás, kisebb zúzódás vagy valami (bár az is nagyon ritkán), ahhoz meg általában elég a Jégzselé meg a Richtofit. A Fegyencedzésben még nem sikerült sérülést szereznem, ha ésszel és türelemmel csinálod, akkor nem is nagyon fenyeget ez a veszély. :)

Viszont ha még csak ismerkedsz vele és van valami kérdésed, akkor nyugodtan! ;)

DonJak 2013.01.29. 15:40:14

Igen, sokszor ez a baj, hogy túl sokat vállalok be, és ezért a rándulás!

Callistor 2013.01.30. 23:41:38

@DonJak: Hát igen, ahogyan írtam, csak mértékkel és türelemmel szabad edzeni, különben esetleg többet árt, mint használ. ;)
süti beállítások módosítása