Calisthenic

Edzésmódszer az élethosszig tartó fittségért, egészségért és félelmetes erőért.

Aktuális edzésterv

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Friss topikok

Címkék

Múlt, jelen, jövő

2012.12.27. 14:32 Callistor

Mivel nagyjából egy éve foglalkozom a Fegyencedzéssel, ezért nem vagyok már kezdő, elég sok mindent kipróbáltam. Ahogyan mindenki más, én is kísérletezgettem, próbáltam megtalálni saját határaimat, a megfelelő edzéstervet, és most úgy érzem, ha időszakosan is, de megtaláltam a nagyjából optimális fejlődéshez vezető, de viszonylag kényelmes tempójú utat. Ez nyilván mindenkinél más és más, és mivel már előtte is sportoltam és edzettem, ezért viszonylag jó alapokkal indultam. Elég valószínű, hogy nem feszegetem a genetikai korlátaimat, de a folyamatos fejlődéshez nem is feltétel folyamatosan a határon táncolni. Mivel a hétköznapokban is vannak nehezebb napok, mindig közbejöhet valami, ezért azon az elven vagyok, hogy inkább mindig "maradjon valami a tankban" a nehezebb napokra, nem akarok mindig rekordokat dönteni. Mivel jelenleg passzív féléven vagyok egyetemen, ezért sok időm van erre az edzéstervre, érthető módon nem várom, hogy ez másnak is beleférjen a napirendjébe. Valószínűleg nekem sem fog, ha folytatom a tanulmányokat. De akkor majd átgyúrom kicsit. Most is hangsúlyoznám (és még fogom is), hogy ennél az edzésformánál a türelem fogy el először! Erre azért hívom fel különösen a figyelmet, mert - ahogyan a könyv is írja - a kezdő hamar úgy érezheti, hogy ez semmi gondot nem okoz, nyomja teljes erőből, majd egy bizonyos pontot gyorsan elérve megáll a fejlődésben. Emiatt persze el is megy a kedve az egésztől és abba is hagyja az edzést, vagy más után néz. Hasonlót én is tapasztaltam még úgy is, hogy próbáltam visszafogni magam. Úgyhogy te ne kövesd el ezt a hibát!

Jelenleg a Fegyencedzés alapjaira épülő, de a saját képességeimre és igényeimre szabott edzésterv szerint edzek, ami heti 6 nap edzést és 1 nap pihenőt jelent (részletes program alább). Az edzésterv alapja a Jó magaviselet program, ezeket egészítettem ki a többi gyakorlattal. Mivel mellette heti két Ju-Jutsu edzésre is járok (kedden és csütörtökön), ezért törekedtem a terhelés egyenletes elosztására. A heti 6 napot úgy osztottam fel, hogy heti 3 alkalommal a Mesterhatos gyakorlatait végzem, egy-két kiegészítő gyakorlattal (ezeket fő edzéseknek fogom hívni), a maradék 3 alkalommal pedig kizárólag kiegészítő gyakorlatokat végzek (lásd: kiegészítő edzések). A fő edzések hétfőn, szerdán és pénteken vannak, a kiegészítő edzések pedig kedden, csütörtökön és szombaton. Ez persze az én edzéstervem, nekem bevált, lehet, hogy neked teljesen másra van szükséged! Mindenesetre útmutatásnak jó lehet. Ha bármilyen kérdésed vagy észrevételed van, jelezd bátran, szívesen segítek tippekkel, tanácsokkal! Végezetül pedig álljon itt a részletes heti edzésrend:

Hétfő:

  • Fekvőtámasz
  • Lábemelés
  • Alkar
  • Kézenállás

Kedd:

  • Átkulcsolós zászló
  • Vádli
  • Hármasbefutó
  • Négyütemű fekvőtámasz

Szerda:

  • Guggolás
  • Húzódzkodás
  • Kézenállás

Csütörtök:

  • Alkar
  • Vádli
  • Hármasbefutó
  • Négyütemű fekvőtámasz

Péntek:

  • Fekvőtámasz kézenállásból
  • Híd
  • Kézenállás

Szombat:

  • Átkulcsolós zászló
  • Vádli
  • Hármasbefutó
  • Négyütemű fekvőtámasz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://callistor.blog.hu/api/trackback/id/tr304983385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása